T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
SİİRT / KURTALAN - Ertuğrul Gazi İlkokulu

Rehberlik Tanıtım

ERTUĞRUL GAZİ İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ

VİZYONUMUZ :

 

 Her  öğrencimizin kendi içinde var olan potansiyeli fark etmesine ve bunu etkin bir şekilde kullanarak, yaşam becerileri kazanmasına yardımcı olmaktır.

OKUL REHBER ÖĞRETMENİMİZ

Zeynep ESMER

 

 

Okulumuz Rehberlik ve Ölçme Değerlendirme Servisinin Amacı

Yapılan tüm çalışmaların ortak amacı, öğrencilerimizin kendini tanıyan, düşüncelerini ve duygularını ifade edebilen, sorun çözme becerisi gelişmiş, çevresiyle uyumlu ilişkiye girebilen, hedef belirleyebilen, karar verebilen, sorumluluklarını üstlenen, planlı çalışma alışkanlığı geliştirebilen, bağımsız bireyler olarak yetişmelerine yardımcı olmaktır.

ÇALIŞMA İLKELERİMİZ

 

Gizlilik:

Yapılan tüm görüşmeler ve paylaşılan tüm bilgiler danışan ile danışman arasında kalır. Servisimize başvurduğunuz andan itibaren size ait bilgiler 3. bir kurum ya da şahısla (aileniz ve okul yönetimi dahil) sizlerin onayı alınmadan paylaşılmaz.

Gönüllülük:

Servisimizle iletişime geçmek, buraya başvurmak ve buradaki görüşmelere katılmak tamamen gönüllülüğe dayanır.

Süreklilik:

Görüşmelerin belli bir sistemde ve düzenli olarak devam etmesi oldukça önemlidir. Aksi belirtilmediği sürece tüm görüşmeler kararlaştırılan gün ve saatte, haftada bir kere gerçekleştirilir. Süreklilik ve devamlılığın sağlanması, Rehber Öğretmenlerin olduğu kadar öğrencilerimizin de sorumluluğundadır.

 

 

 

 

Öğrencilerimize Yönelik Çalışmalarımız

  • Tanıma çalışmaları 
    Her sınıf seviyesi için farklı yapılandırılmış bu çalışmaların amacıöğrencilerin bilişsel, sosyal ve duygusal alanlarında güçlü oldukları ve desteklenmesi gereken yönlerinin belirlenmesidir. Bu çalışmamız öğrencinin tanınması ve doğru yönlendirilmesinde önemli ipuçları verir. Öğrenci ile yapılan görüşme sonucunda veliler bilgilendirilir.
  • Oryantasyon çalışmaları 
    Anasınıfına ve 1. sınıfa yeni başlayan öğrencilerimizin, sınıfları yeniden oluşturulan 5. ve 6. sınıf öğrencilerimizin ve nakil gelen tüm öğrencilerimizin uyumunu kolaylaştırıcı oryantasyon çalışmaları okulların açıldığı dönemde gerçekleştirilir.
  • Bireysel destek çalışmaları
    Bireysel destek çalışmalarımız, ( duygusal, sosyal, bilişsel gelişim vb. alanlarda ) öğrencilerimizle bireysel olarak yürütülüp, öğretmen ve aile bilgilendirmesi ile süreç devam eder.
  • Sınıf rehberlik çalışmaları 
    Rehberlik müfredatına bağlı olarak planlanan her sınıf düzeyinde öğrencilerimizin yaşına uygun gelişimsel kazanımlarını hedefleyen bu çalışmalar sınıf öğretmenlerimizin rehberliğinde gerçekleştirilir.
  • Bireysel görüşmeler 
    Gelişimsel alanlarda psikolojik danışmanlık ve rehberlik desteğine ihtiyaç duyan öğrencilerimizle bireysel görüşmeler gerçekleştirilir.
  • Grup çalışmaları 
    Ortak gelişimsel ihtiyaçları önceden tespit edilen öğrencilerimizle çeşitli grup çalışmaları yapılır (Sosyal beceri eğitimi, sınav kaygısı ile baş etme, öfke kontrolü vb.).
  • Mesleki rehberlik
  • Kişisel sosyal rehberlik
  • Eğitsel rehberlik
  • Seminerler 
    Eğitsel, duygusal, sosyal ve mesleki bilgilendirme amacıyla öğrencilerimize çeşitli seminerler verilir Verimli Ders Çalışma Teknikleri, SBS bilgilendirme vb.)

Velilerimize Yönelik Çalışmalarımız

  • Bireysel görüşmeler 
    Öğrencilerimizin gelişimleri hakkında karşılıklı bilgi paylaşımında bulunmak ve velilerimize destekleyici yönlendirmeler yapmak amacıyla bireysel veli görüşmeleri gerçekleştirilir.
  • Seminerler 
    Öğrencilerimizin eğitsel, mesleki ve bireysel gelişimleri ile ilgili zaman zaman çeşitli alanlarda velileri bilgilendirici seminerler verilir (Anne-baba tutumları, mesleki yönlendirme semineri vb.)

Bilgilendirici bültenler
Okulumuzda gerçekleştirilen tüm sosyal, kültürel ve spor faaliyetlerle ilgili her ay rehberlik bülteni hazırlanır ve veliler ile paylaşılır.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 01.01.1970 - Güncelleme: 29.01.2021 13:42 - Görüntülenme: 605
  Beğen | 0  kişi beğendi